Kaza Sonrası Araç Boyamada Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kullanıcıların üstüne titrediği araçları tüketici gözünde en değerli kılan şeylerden biri de renkleridir. Metalik, beyaz, gri, kırmızı, parlak; hangi renk ve tür boya ile boyanırsa boyansın, en temel şey kalite ve orjinalliktir. Bir kaza anında ilk darbe alan da, aracın rengi olur çünkü küçük sıyrıklar bile aracın dış yüzeyindeki rengine zarar verebilir. İşte bu nedenle, araç boyamadaki olmazsa olmazlardan biri de kaza sonrası araç boyamaya ilişkin dikkat edilmesi gereken noktalardır. 

Orjinal boyadan farklı olarak, kaza sonrası araç boyamada karşımıza çıkan temel nokta, aracın yalnızca hasarlı parçalarının boyanıyor olması ve tüm aracın boyasına uygun rengin doğru seçiminin yapılmasıdır. O nedenle de boya kalitesi kadar aracın orjinal rengine uygun seçilecek boyanın renk özgünlüğü ve renk tutarlılığı da özellikle dikkat edilmesi gereken kriterlerin başında gelir. Bir oto tamir boyasının mükemmel olması orjinal boya ile hiçbir fark olmamasından, orjinali ile hasarlı bölge arasında hiçbir farklılık tespit edilmemesinden anlaşılır. 

Boyama sırasında dikkat edilecek temel noktalardan biri ortamın tozdan arınmış ve temiz olmasıdır. Boya, kabin içinde ve boyada silikonlaşmayı engelleyecek bir ortamda yapılmalıdır. Hava püskürtmeli boya tabancalarıyla araçların boyasının eşit dağılması sağlanırken, daha sonrasında kabin ısıtılarak boyanın daha hızlı kuruması sağlanır. Aracın değerinin de korunması için, hasarlı aracın mutlaka orjinal OEM rengine göre boyanması önem taşımaktadır. Boyanın oto tamir boyalarına uygun bir şekilde uygulanması önem taşımaktadır. Örneğin, boyanın yapıldığı mevsim şartlarına uygun tinerin kullanılması dikkat edilmesi gereken ölçütlerden biridir. 

Fabrika ortamında boyanan araç ile fabrika dışı boya uygulamalarında farklar olacaktır. Örneğin boyama için kullanılan ortam ve aletler farklı olacağından, çıkacak sonuçlar da fark edebilecektir. Bu farklardan ilki renk konusunda oluşacaktır. Bu sebeple, araç boyamanın yapılacağı servisin uzman kalitede olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. 

Diğer bir yandan farklı kasa tasarımına sahip araçlar farklı çizgilere sahip oldukları için, hasarlı kısımlardaki onarım sırasında bu çizgilere orjinale en yakın şekilde işçilik yapılması önem taşımaktadır. Boyama öncesi ilk etapta maskeleme yapılarak işleme başlanması önerilir. Kaliteli bir yüzey temizleme tineri yardımıyla silinen aracın hasarlı parçası zımparalanır ve ortaya çıkan toz tekrar yüzey temizleme tineri yardımıyla temizlendikten sonra ilerde hasarlı bölgenin orjinal seviyede dolması için bir macun çekilir. Macun kuruduktan sonra, boyama öncesi astara geçilir. İşlem tamamlandıktan sonra astarın tamamen kuruması beklenir. Uygun bir zımparalama işleminden sonra boyanacak yer tozdan arındırılır ve boyamaya geçilir. Bu noktada doğru boya seçimi devreye girer. 

Oto tamirde düz ve baz kat olmak üzere iki ayrı sistemde araç boyaması yapılır. Metalik (bazkat), akrilik (düz boya) olarak bilinen bu sistemler farklı biçimlerde uygulanırlar. Akrilik (düz) boyalarda kendinden parlak alkid kullanılırken, metalik (bazkat) boyalarda önce araç rengine göze bazkat, daha sonra üzerine vernik uygulaması yapılır. 

DYO Boya, astar, macun, sonkat ve yardımcı ürünler grubunda sektöre sunduğu ayrıcalıklı ve kusursuz orjinallikte ürünleri ile araçlarınızdaki tüm hataları kolay ve kaliteli şekilde telafi etmenin gururunu taşıyor.